לאכול את עיר האורות

כיוון שהייתי כבר ״בשכונה״, החלטתי לקחת רכבת של שעתיים וחצי לעבר סוף שבוע פריזאי. אחרי שנכנסתי בצד הלא נכון של הקרון עם שתי המזוודות שלי (וכמובן שהמושב שלי היה האחרון בקרון), דרכתי על לא מעט אצבעות של אנשים, וסיוע של הבחור שיועד לשבת לצידי, התמקמתי. הרכבת התעכבה מעט בגלל מהגרים על המסילה (החזיר אותי למציאות ההזויה בה אנו חיים), אבל כעבור כמה דקות הרכבת חזרה לדהור ואני המשכתי לתכנן מה אעשה, או יותר נכון אוכל, בעיר האורות.

מתכננת מה אוכל בעיר האורות

הגעתי למלון (המאוד מאכזב) שמצאתי ביום הנסיעה הספונטנית (מחסרונות הנסיעה לבד, על תקציב ועוד ממש לפני תחילת שבוע האופנה של פריז). אבל דאגתי לתזכר עצמי כי אין לי כוונה להיות בחדר למעט שינה ומקלחות. בנימה זאת מיהרתי להתארגן ליציאה. בגלל כל העיכובים הגעתי ל Frenchie Wine Bar חמש דקות לפני הפתיחה, 18:55. בביקור שנה שעברה ביליתי כאן ערב נפלא, אבל בעקבות המלצות של אנשים ידענו להגיע ולהמתין בתור בסביבות שש ועשרים ולהיות ראשונות בתור. הייתי בטוחה שלא ימצאו לי מקום, אבל למזלי הייתי האחרונה בתור שזכתה להיכנס בהושבה הראשונה.

טרין פסיון – כפרי וצרפתי לתחילת הביקור

אחרי כוס יין שהרגיעה אותי, הזמנתי להנאתי טרין פסיון ושזיפים. מנה צרפתית כפרית שהשתלבה מעולה עם סלסלת הלחם והחמאה שהוגשו לשולחן. המשכתי עם לובסטר רול טעים (חתיכות לובסטר גדולות, במיונז עם קצת מיץ לימון המונחות בתוך בריוש). הבעיה היתה טמונה בבריוש שהיה מעט שרוף בדפנותיו. עדיין חתיכות הלובסטר העסיסיות עשו את העבודה.

לובסטר רול - חבל שהבריוש היה וול דאן

האמריקאית שהושיבו לידי, גם כן טיילה בגפה ועל כן התפתחה בנינו שיחה נעימה. היא לא הפסיקה לדבר על בר היין המצוין בו היתה אתמול וכאשר אמרה את שמו, הזוג מצדו השני של השולחן גם ציין כי היו שם ערב קודם ונהנו מאוד. אלו תרמו להחלטתי כי שם אבקר מחר בערב. אבל עוד לפני הערב, יום שלם של אוכל היה לפני, והחלטתי להקדיש את חלקו הראשון לבצקים על מגוון סוגם.

בוקר פחמימתי במיוחד – Arnaud Demontel

התחלתי עם בגט קראנצ'י במיוחד ו"משה בתיבה" בבולנג׳רי זוכה הפרסים Arnaud Demontel, בשדרות Rue des Martyrs, שמקבל לא מעט המלצות ממקומיים. אם אתם באזור Montmartre שווה לבקר. בהמשך ההסתובבות ונעיצת מבטים בחלונות ראווה יוקרתיים (בהם לעולם לא אוכל לרכוש דבר), התיישבתי לעצירה קלה של קפה (חזק), קרואסון (טעמתי טובים ממנו), ריבת תותים (חביבה) והמשך תכנון היום, במוסד הצרפתי Le Castiglione Café , הקיים כבר מ-1945. מסביבי כולם מקומיים, ספות עם קטיפה אדומה, נשים עם אודם תואם שהשאירו סימניהם על הסיגריה הדקיקה וכוסות הקפה. כל אלו תרמו לתחושת אווירה צרפתית סנובית (אבל לא בהיבט שלילי, אם זה נשמע הגיוני).

אווירה צרפתית ב Le Castiglione Café

לא יכולתי לעצור את עצמי ולפני ארוחת הצהריים עשיתי עוד שתי עצירות בכיכר מדלן: כמה מקרונים ואקלייר שוקולד ב-Laduree (שבשנה הבאה צפוי לבצע עלייה משמחת לתל אביב). וב- Fauchon הלכתי על הכיוון המלוח עם אקלייר כבד אווז, שהיה לא פחות ממושלם.

מקרונים של Laduree – בקרוב יעשו עלייה

אקלייר כבד אווז של Fauchon – שלמות

משם המשכתי לארוחת צהרים (כן, היה לי עוד מקום) ב-Pirouette, שזכתה לשבחים מחברים שהיו לאחרונה בעיר, ואליה לא הצלחתי להשיג מקום לארוחת ערב (ובנס הצליחו למצוא לי מקום שהגעתי ללא הזמנה). המקום טרנדי, נעים והומה. כיוון שהרגשתי שנסחפתי מעט עם כל הבצקים במהלך הבוקר, ניסיתי ללכת על כיוון יותר קליל והתרכזתי בדגים. עסקית הצהרים (20 יורו), היתה חביבה ולא יותר מזה. כללה מעין פירה דג מוסר לראשונה ופילה סלמון על פולנטה עם שבבי שזיפים לעיקרית. לצד בגט עייף במיוחד. ארוחה שיכלה להתקיים בכל מקום אחר בעולם.

סלמון של Pirouette – עסקית צהרים בינונית

בהמשך להמלצות החמות שקיבלתי ערב קודם לכן, בערב הגעתי ל- L'avant Comptoir, ללא ספק בר היין הכי מוצלח ששתיתי בו. לכאן גם כדאי להגיע מוקדם, אין הזמנת מקומות, וזה כי למעשה אין מקומות – הכל בעמידה (מומלץ לנעול נעליים נוחות). נדמה לי שאם היה כאן איפה לשבת אף אחד לא היה עוזב את המקום. על הבר תמצאו (ללא תשלום) סלסלות לחם עם קראסט אלוהי, גושי חמאה, ארטישוקים, וצנצנות מלאות קרושונים ובצלצלי פנינה מוחמצים. הברמנים יעזרו לכם לבחור את היין המועדף עליכם, וכל התפריט (מנות בגודל טאפאס) תלוי מהתקרה. אם יש מקום שללא ספק אני מחכה לחזור אליו, זה לכאן. אגב, אחת הבעיות בימי ראשון בפריז, היא שרוב המקומות השווים סגורים בשעות הערב, והבר הזה פתוח. אז מדובר באופציה טובה.

L'avant Comptoir – נראה שמצאתי את הבר יין הכי טוב בפריז

חמון ויין – הייתי נשארת כאן יותר משלוש שעות אם לא הייתי על עקבים

את הבוקר השני בפריז, פצחתי בביקור במגדל אייפל. לא יודעת למה אני ממשיכה להגיע לכאן, זה לא שהוא השתנה מביקורי האחרון, וראיתי אותו לא מעט פעמים, ועדיין אני לא מפספסת אותו בשום ביקור. ממנו המשכתי לטייל בשדרת הנשיא וילסון. בימי שבת נפרסים בשדרה אין סוף דוכנים היוצרים שוק אוכל מדהים, בו המקומיים מצטיידים לקראת הסופ"ש. חיוך רחב נפרש על פניי, בין דוכני הדגים, גבינות, בשרים ומאפים. רכשתי שקית פירות יער וגבינות ונשנשתי בדרכי.

ממשיכה לבקר באייפל - אולי פעם משהו ישתנה

שוק הנשיא וילסון – חובה לעבור כאן ביום שבת

לצהרים הגעתי ל-Benoit של אלן דוקאס. מי מקוראי שעוקב אחרי מעללי הקולינריים, בביקורי בשנה שעברה פספסתי את הזמנתי וזאת לא היתה התמודדות פשוטה עבורי. אני יכולה להגיד שההמתנה השתלמה. המקום הינו קלאסיקה צרפתית מ-1912. החל מלבוש המלצרים, המפות הלבנות, השירות, וכלה באוכל הצרפתי המדויק. אני הלכתי על עסקית הצהרים (39 יורו) וזה כלל בחירה של ראשונה, עיקרית וקינוח. מולי ילד בן (אולי) 12 התענג על צלחת שבלולים, שני הצרפתים לידי צחקו בקול אחרי ששתו מספר בקבוקי יין, המלצרים לא הפסיקו למלא את כוס המים שלי לאחר כל לגימה, בזמן שאני לגמתי מכוס רוזה קליל וזללתי את פחזניות הגבינה האווריריות שהונחו על שולחני. לצד האווירה הקלאסית, זאת היתה ללא ספק אחת הארוחות הטובות שאכלתי, ממנת הנקניקייה על קינואה, מאפה הברווז הדחוס, לקינוח טעימות משלושה סוגי פאי. עוד מקבלים לצד התה צלוחית פטיפורים וגם שקית "הפתעה" עם סוכריות ומתוקים קטנים לכל אורח.

Benoit – קלאסיקה צרפתית

את ערב השבת סיימתי בבר יין קטן, עם מגש גבינות משובח, וזאת כי לצערי לא הצלחתי להשיג מקום לאף מסעדה בה חשקתי (טיפ – להיערך בהתאם שמגיעים לביקור בסופ"ש). נותר לי בוקר של יום ראשון בעיר לפני חזרתי ללונדון, וניצלתי את הזמן לטייל ולעשות קניות בשדרה האהובה עליי בעיר Rue Montorgueil. כאן תמצאו לא מעט בתי קפה ציוריים, דוכנים וחניות אוכל משובחות. אחרי רכישה של צידה הביתה, עצירה אחרונה היתה ב- Frenchie To Go, כדי לזלול את הסקונס בייקון שאת טעמו המופלא זכרתי עוד משנה שעברה. עכשיו נותרו לי לא מעט זיכרונות טעימים עד לביקור הבא.

זכרונות שיחזיקו אותי עד לביקור הבא - בייקון סקון ב Frenchie to go

Frenchie Wine Bar – 5 Rue du Nil, 75002 Paris Arnaud Demontel – 39 rue des Martyrs Paris Le Castiglione - 235 Rue Saint Honoré, 75001 Paris. Tel: +33142606822 Laduree Royal – 18 Rue Royale, 75008 Paris. Tel: +33142602179 Fauchon de la Madeleine – 30 Place de la Madeleine, 75008 Paris. Tel: +33170393800 Pirouette – 5 Rue Mondétour, 75001 Paris. Tel: +33140264781 L'avant Comptoir - 9 Carrefour de l'Odéon, 75006 Paris. Marché Président Wilson - Avenue du Président Wilson, 75116 Paris Benoit - 20, rue Saint Martin 75004 Paris. Tel: +33158002205 Frenchie to go - 9 Rue du Nil, 75002 Paris