לאכול את רומא - חלק ב'

Scondo Parte

כאמור, אימוש כבר החלה לאבד סבלנות בזמן החיפוש הבלתי נגמר אחרי מסעדה (בכל זאת הבטן מקרקרת והרגליים עייפות). על כן התיישבנו במקום הראשון שהיה נראה לנו נחמד, Origano (בדיעבד התברר שזה היה היום הראשון של המסעדה). העיצוב היה מודרני עם נגיעות של איטלקי מסורתי (מתברר שיש כאן גם קשר ישראלי, המקום עוצב על ידי האדריכל שרון כהן) והמלצרים צעירים וקופצניים. זה היה המפגש הראשון עם לחם לא כל כך מוצלח (די יבש) ברומא, אבל מנת הפרושוטו - מלון פיצתה. שניהם היו טריים וטעימים. מדובר באחד מהשילובים האיטלקיים הגאוניים ואחד השילובים האהובים עליי אישית.

פרושוטו עם מלון - שילוב איטלקי אידיאלי.JPG

פרושוטו עם מלון - שילוב איטלקי אידיאלי

גם שאר המנות שניסינו היו טעימות, אבל לא גדולות במיוחד. על כן נשאר לי מקום לזלול משהו נוסף. כיוון שתמיד אעדיף עוד אוכל במקום קינוח המשכנו לאחד מדוכני הסנדוויצ'ים הטובים ברומא, הממוקם בקרבת מקום, La Sandwicheria . הקינוח שלי היה סנדוויץ' מעולה של סלמי, עגבנייה ובצל מקורמל.

תמיד יש לי מקום לעוד - La Sandwicheria.JPG

La Sandwicheria: תמיד יש לי מקום לעוד

בערב הזמנו מקום בLa Matriciana שבה נתקלנו במהלך הבוקר (דאגתי לצלם אותה מבחוץ ואחר הצהריים שהיה Wi-Fi נגיש במלון, כל נושא קישור לאינטרנט ברחובות רומא בעייתי ביותר, בדקתי אודותיה והיא נראתה כמקום נחמד להקדיש לו את אחד מערבי רומא שברשותנו). לשמחתנו הזיהוי היה מוצלח. מדובר בטראטוריה שקיימת כבר מ-1870. המקום נראה כלקוח מסרט איטלקי ישן: מלצרים מבוגרים עם וסטים שחורים ועניבות פרפר.

בנו לכם מנת אנטיפסטי La Matriciana.JPG

La Matriciana: בנו לכם מנת אנטיפסטי

התחלנו עם מנה של אנטיפסטי. מדובר במנה בהרכבה עצמית מבופה "אנטיפסטי" נרחב שממוקם בקדמת המסעדה. אני התמקדתי במגוון ירקות ודגים מעושנים. פרט לסלק שאני לא אהבתי (אבל אימוש נהנתה ממנו מאוד), זה היה אנטיפסטי מושלם.לעקריות נהניתי מספגטי עם דג מוסר וזוקיני שהיה קליל ונפלא ואימוש התענגה על מנה של אוסובוקו ואפונה. קינחנו עם טירמיסו טעים שהוכתר כטירמיסו הטעים שניסינו ברומא.

פסטת מוסר ים וזוקיני ב La Matriciana.JPG

פסטת מוסר ים וזוקיני ב-La Matriciana

ביום הרביעי הגיע זמן הקניות ברומא. לא חסרות כאן אופציות לשופינג, הבעיה היא לרוב בעלות. אבל בהחלט ניתן למצוא דברים שווים במחירים שפויים, אם מחפשים טוב. כמובן שמדובר בפעילות מעייפת שמצריכה הפסקה טעימה וטעינת מצברים בשעות הצהריים. בהתאם למחקר המקדים שבוצע, רציתי לבקר Gusto הממוקמת לא רחוק מרחוב הקניות היוקרתי Via del Corso ומציעה בופה צהרים שאהוב על המקומיים והתיירים כאחד. הפעם למזלי הצלחתי למצוא את המסעדה בקלות יחסית, אבל שהגענו אליה היא הייתה ריקה מאדם. רק מלצר אחד נכח במקום ולא היה כל זכר לבופה צהרים עליו קראתי. בכל זאת התיישבנו (בעיקר בגלל הצמא שתקף אותנו), אבל לאכול במקום לגמרי לבד זה לא נעים (וגם מחשיד), אז השארתי חמישה יורו על השולחן, התנצלתי בפני המלצר ונמלטנו מהמקום.בחיפוש אחר מסעדה אחרת, הגענו לצידו השני של הבניין וראינו מרחוק מקום הומה. שהתקרבנו ראינו שוב דגלים שלGusto ואת הבופה בו חשקה נפשי (ובטני המקרקרת). מתברר שGusto הוא מתחם קולינרי נרחב וכי אנו הגענו למסעדה היוקרתית שבנוגע אליה הדעות חלוקות. התיישבנו (למרות חששותיי כי המלצר מהמסעדה בצד השני יגיח פתאום) והציעו לנו אופציה של פיצה או בופה עם שתייה בעשרה יורו לאדם. היה בהחלט טעים, משביע וזול. הבופה מורכב משתי עמדות גדולות, אחת של סלטים קרים ואחת של מנות חמות. פזלתי גם לעבר אורחים שהזמינו פיצות שנראו מעולות, אבל אחרי כל מה שזללתי, לא היה מקום אפילו לא לסלייס אחד.

Gusto וודאו כי אתם בצד הנכון.JPG

Gusto: וודאו כי אתם בצד הנכון

חלק מהבופה ב Gusto.JPG

חלק מהבופה בGusto

אחרי מנוחה והתרעננות במלון יצאנו לארוחת הערב לטראטוריה הכי טובה בה יצא לנו לאכול ברומא, Trattoria Monti. מדובר במקום קטן וקסום. בדיוק מה שדמיינתי לפני שהגעתי לרומא. יש כאן לא יותר מ-12 שולחנות (על כן מומלץ להזמין מקום מראש) והמקום כולו מנוהל על ידי משפחת קאמרוצ'י. האוכל כאן מתבסס על האוכל ממחוז מארקה ששוכן על חופי הים האדריאטי.

חייבים לבקר ב Trattoria Monti.JPG

חייבים לבקר ב- Trattoria Monti

התחלנו עם שני גלילי חציל ממולאים בריקוטה. האיזון במנה וטעמי מרכיביה יצרו שלמות בכל ביס. לאחר מכן טעמנו מנה של זוקיני בשמן עמוק, המוגש לצד זיתים ממולאים בבשר ומצופים כשניצל בשמן עמוק (איך לא טעמתי קודם לכן בחיי זיתים ממולאים, לא ברור לי –זה גאוני), לצד שני חתיכות סלמי שגם נטבל לכמה שניות בשמן עמוק. הכל היה טעים.

חציל ממולא בריקוטה - שלמות בכל ביס Trattoria Monti.JPG

Trattoria Monti: חציל ממולא בריקוטה - שלמות בכל ביס

בין לבין הראשונות לעיקריות שוחחנו לנו עם המלצר המקסים, שהתברר כמעריץ שרוף של אסף אבידן ושהוא מחכה בקוצר רוח להופעה של אסף ברומא ב-16 ליולי. לעיקרית אני בחרתי בארנב ממולא בבשר בקר ועגל. פעם ראשונה שיוצא לי לאכול בשר ארנב. היה נחמד וטעים, אבל לא משהו מרגש במיוחד. התפוחי אדמה שהוגשו לצד המנה היו בהחלט תפוחי האדמה הטובים שיצא לי לאכול (טוב, נראה לי שהם בילו כמה ימים בחמאה). אימוש לקחה טליאטלה ראגו שהיה מצוין (והיא לא מעריצה של פסטות).

ארנב ממולא לצד תפוחי האדמה הטעימים - Trattoria Monti.JPG

Trattoria Monti: ארנב ממולא לצד תפוחי האדמה הטעימים

קינחנו עם פאי תפוחים טעים שהוגש על קרם זביונה אוורירי. זאת היתה ארוחה מושלמת. אם אתם צריכים לבחור רק מקום אחד מכל המלצותיי, אני מבקשת מכם שזה יהיה זה.ביום החמישי לטיולנו ביקרנו שוב באזור ה"גטו" היהודי. הרחובות הציוריים שם משרים אווירה רגועה וכאילו שולחים אותך לעידן אחר. החלטנו הפעם לנסות ללאנצ' את הסניף היותר יוקרתי של Roscioli (בניגוד לסניף של המאפייה שבה אכלתי את הפיצה הטעימה בעולם ביומי הראשון בעיר). הלחם שהוגש לנו כאן עם היה מהטובים שאכלנו ברומא (אם לא הטוב ביותר) לצד גבינת ריקוטה (על חשבון הבית).

הלחם הטוב ביותר שטעמנו לצד ריקוטה - Roscioli.JPG

Roscioli: הלחם הטוב ביותר שטעמנו לצד ריקוטה

כאן קחו לכם אחת מפלטת הנקניקים הנחתכים במקום ואת הבורטה האלוהית. לא צריך שום דבר מעבר. אומנם לא מדובר במקום זול, אבל בהחלט מומלץ ביותר. אם Trattoria Monti נבחרה אצלי למסעדה הכי טובה בביקורנו בעיר, Roscioli בהחלט הגיעה מקום שני מאוד צמוד.

נקניקים ובורטה ב Roscioli.JPG

נקניקים ובורטה ב-Roscioli

את ארוחת הערב (כן אני יודעת, אני בור ללא תחתית) אכלנו במוסד רומאי מ-1906, המתמחה במנה רומאית מסורתית, La Carbonara. כל קירות המסעדה מעוטרות בהודעות ומסרים שהושארו על ידי הסועדים במקום (כדי לראות איזה מסר אני השארתי, תצטרכו להגיע למקום ולחפש טוב טוב).

אם תבקרו אולי תמצאו את המסר שאני השארתי - La Carbonara.JPG

La Carbonara: אם תבקרו אולי תמצאו את המסר שאני השארתי

מנת הספגטי קרבונרה כאן, בהחלט הטובה ביותר שלי יצא לטעום אי פעם, מכינים כאן עם פנצ'טה (משתלב טוב יותר מבייקון שלרוב נבחר לפסטה זאת), פרמז'ן וחלמונים. אבל גם הסטייק פטריות היה מעולה וכן סלט הפטריות.

ספגטי קרבונרה - La Carbonara.JPG

La Carbonara: ספגטי קרבונרה

היו בטיול עוד לא מעט בתי קפה קסומים ומקומות (בכל זאת לא רציתי להתיש כאן אף אחד). לא נראה לי שאפשר לבצע יותר מידי טעויות ברומא. אומנם בעיר כ-5,000 מסעדות, אבל נראה שכמעט לכל אחת יש את הקסם שלה. אם המקום קורץ לכם מבחוץ, אני אומרת כנסו, הזמינו כוס של יין הבית (בכל מקום שביקרתי זה מה שהזמנתי וכל יין היה טוב יותר מקודמו) ונסו. אין כאן מה להפסיד.

הרומאים יודעים לבשל, לשתות ומתייחסים לאוכל כאל אומנות של ממש.החוקיות מאוד ברורה: את הבוקר יתחילו באספרסו ומאפה באחד מאלפי בתי הקפה בעיר (כמובן שזה יקרה בעמידה – היחידים שיושבים הם תיירים). ארוחת הצהרים נלקחת ברצינות מרובה ועבורה נלקחת הפסקה של כשעתיים (חייבים לנסות לאמץ בתל אביב) עם מנה ראשונה, פסטה ומנה בשרית. אחרי העבודה קופצים לאפרטיבו קצר ומנשנשים לידו ואז מתחילים להגיע למסעדות העיר רק בסביבות תשע וחצי ושוב כל ארוחה תכיל כארבע מנות (ועדיין כולם נראים מעולה).בשישה ימים לא הצלחתי לנסות את כל מסעדות רומא וחלק לא קטן מהרשימה שלי יצטרך לחכות לביקור הבא.

Buon Appetito !!!

כתובות ופרטים:

Origano – Via Sant’Andrea delle Fratte 25/26, Rome. Tel: +0669920907

La Sandwicheria Al Nazareno - Largo del Nazareno 16/17, Rome. Tel: +0669797805

La Matriciana Antica Trattoria- Via del Viminale 44, Rome. Tel: +064881755

Gusto, Ristorante Pizzeria – Piazza Augusto Imperatore 9, Rome. Tel: +063226273

Trattoroa Monti – Via San Vito 13/a, Rome. Tel: +064466573

Roscioli, Salumeria Vineria Con Cucina – Via dei Giubbonari 21-22, Rome. Tel: +066875287