לאכול את רומא - חלק א'

Primo Parte

זמן החופשה השנתית עם אימוש הגיע. כל שנה אנו טסות לחופשת בטן-גב של שמונה ימים ברודוס, השנה אימוש חוגגת 65 (עוד מעט מגיע, ועוד ידוסקס כאן בפוסט עתידי שיוקדש לאחת ויחידה), על כן החלטנו לגוון. אני שכל הזמן ויתרתי על ביקור באיטליה מתוך תקווה שיגיע האביר איתו ארצה לבלות בארץ האוכל והיין, התפקחתי והבנתי שעדיף שיהיו לי המלצות למסעדות עד שהוא יגיע. רומא נבחרה להיות היעד בארץ המגף.נמצאו טיסות אל-על מצוינות לשישה ימים ושישה לילות (תקופת זמן שסיפקה יכולת ביקור בלא מעט ממסעדות העיר – ועל כן אחלק את רשמי לשני פוסטים), מלון מקסים במרכז העיר ויצאנו לדרך. אני מרגישה בשלב זה כבר מספיק פתוחה לחלוק עמכם עוד אחת מסטיות האוכל שלי (מצטרף לאהבתי הנצחית למקדונלד'ס) - אוכל של מטוסים. יש משהו במגש הקטנטן הזה שעושה לי את זה. אני חייבת להגיד שהפעם גם הארוחה היתיה ממש טעימה, בשר בקר עם שעועית ואורז. אפילו המוס שוקולד הארוז מצא חן בעיניי (סטייה כבר אמרתי???).

אוכל בטיסות - עוד סטייה שלי

אבל אין ספק שרומא סיפקה אוכל "קצת" יותר טוב מאוכל של טיסות. הרגשתי שכל מה שעשיתי זה לאכול. בין לבין ביקרנו באתרים היסטוריים כמו הקולוסאום, הוותיקן והגטו היהודי. אבל מבחינתי כל מקום כזה קירב אותי לארוחה הבאה. בימים שקדמו לביקור ביצעתי מחקר מעמיק על מסעדות העיר המומלצות שכלל: איסוף מידע מחברים שביקרו במחוז, חקירה לעומק ב-Trip Advisor וב-Lonely Planet.ביומנו הראשון בזמן הסתובבות באזור ה"גטו" היהודי, באחת מסמטאותיה המקסימות של רומא, התוודענו למאפייה / מעדנייה הקסומה Antico Forno Roscioli . כאן אכלתי את הפיצה הכי טעימה שאכלתי בחיי, לא משנה מה ניסינו, בין אם פוקרינו וזוקיני, מוצרלה באפלו עם עגבניות או מרגריטה פשוטה, בכל ביס הרגשתי שאני בגן עדן. הבצק נפלא, לא עבה מידי ולא דק מידי והמרכיבים הפשוטים והטריים ויצרו רגעי שלמות. היה לי ברור שאם זה מה שמחכה לי בשבוע הקרוב, אני חוזרת לישראל במשקל עודף (לא רק בגלל השופינג במזוודה).

חייבים לבקר במאפייה Antico Forno Roscioli

Antico Forno Roscioli - הפיצה הכי טעימה שאכלתי

בערב ניסינו להזמין מקום במסעדה שקיבלה המלצות משלושה מקורות יודעי דבר (שחושבים על זה רוב חבריי הם פודיס מכובדים), אבל לצערנו לא היה מקום בשעה הרצויה, אז החלטנו לנסות את Ristorante Berzitello ששוכנת בקרבת המלון וספיקה לנו עוד חוויה נעימה וטעימה. המקום במחוץ נראה קטנטן, אבל אז מכניסים אותך פנימה ואז אתה מתוודא כמה בעצם גדול המקום (קרה לי במרבית המסעדות בהן ביקרנו). היו במקום שילוב נחמד של תיירים ושל מקומיים. קירות המסעדה היו מלאים במדפים עמוסים בעשרות בקבוקי יין. התחלנו עם קרפצ'יו בקר טעים, שהוגש עם רוקט מצוין וטרי עם פרמז'נו שחולק בנדיבות.

קרפצ'יו בקר טעים ב-Berzitello

המשכתי עם פסטה קרבונרה שהייתה מצוינת ומנה של עוף רומאי שמוגש עם פלפלים ועגבניות. כמה שהמנה הזאת הייתה פשוטה היא הייתה מעולה. וקשה לי להגיד שעוף (פרט לזה שאימוש מכינה בבית) הוא מעולה.

קרבונרה מצויינת ב-Berzitello

ביום השני לטיול הגענו לאזור הוותיקן. היה מרשים (לא מספיק כדי לעמוד בתור אינסופי לכניסה אליו ולמוזיאונים מסביבו). המשכנו לטייל עד להגעתנו ל-Prati. כיף לטייל באזור זה, יש תחושה כי פחות תיירים מסביבך ויותר מקומיים. במהלך הסיבובים הבטן החלה לקרקר בדיוק שהגענו לכמה שולחנות עם כסאות וינטג' בחוץ, Sorpasso הינו שמה של המסעדה, נדלקתי על המקום והתיישבנו. בהחלט אחת הארוחות המצליחות בטיול.

ממליצה לנסות את אחת מפלטת הבשרים הקרים ב-Sorpasso

היינו התיירות היחידות במקום ואפילו תפריט באנגלית אין, אבל אל חשש, המלצריות המקסימות (אגב, כל אנשי השירות ובכלל כל אדם שביקשתי את עזרתו במהלך הטיול היה מקסים), שמחות לסייע ולתרגם את כל מנות היום. השמש המהנה גרמה לי להזמין את קוקטייל הבית שכלל פרוסקו (יין איטלקי מבעבע) ומיץ של פירות העונה. הקוקטייל מוגש בצנצנת מה שהופך אותו לאפילו יותר טעים. השמש גם גרמה לזה שלא היינו מעוניינות במנות כבדות מידי ועל כן נבחרו פטוצ'יני אלי אוליו עם זוקיני ופרחי קישוא וקיש חצילים מעולה. האוכל היה "מגניב" כמו כל עיצוב המקום ושוב, המצרכים הטריים היו מעולים והכל היה טעים.

קוקטייל מרענן בSorpasso - הכל יותר טעים בצנצנת

פטוצ'יני מדליק ב-Sorpasso

עד שלא ביקרתי בפנים לא הבנתי (שוב) את גודל המקום, אז גם ראיתי את פינת הנקניקים המגרה של המקום והבנתי מדוע מרבית המנות שלהם מסתכמות בפלטות כאלו. כמובן שפינקתי את עצמי בשקית קטנה לנשנוש בהמשך היום (המנות במקום לא גדולות במיוחד).שהגיע הערב הגענו למסעדה שזכתה לכל כך הרבה המלצות מחברים בארץ: Felice A Testaccio. איך אומרים, כגודל הציפיות... וזה לא שלא היה טעים, פשוט היה חסר כאן את הקסם הרומאי. הייתה יותר תחושה של מפעל מאשר מסעדה. מדובר שוב, במסעדה לא קטנה עם מקומיים ותיירים כאחד.

חציל ממולא במוצרלה בFelice - טעים כאן, אבל תחושת מפעל באוויר

הבעיה הראשונה התעוררה עוד בהגעתנו שהמארח לא הצליח למצוא את הזמנתנו (למרות שהיא בוצעה בוודאות - הייתי ליד הקונסיירז' מהמלון בזמן ההזמנה). הבעיה השנייה התעוררה שהתברר כי אין תפריט והמלצר היה צריך לתאר לנו את כל המנות בעל פה, באנגלית לא ברורה במיוחד ובמהירות על שהקשתה מאוד על ביצוע החלטה משכילה. הבעיה השלישית (ולא האחרונה) הייתה בזריזות בה הכל התרחש. אין זמן אתנחתא, אפילו זמן סיגריה לא התאפשר בין המנות הראשונות לעיקריות. אני מבינה שהמקום מבוקש, ומדובר בשיטת הכיסא החם (שיצאנו מהמקום בעשר וחצי השתרע בחוץ תור של כעשרה אנשים שהמתינו למקום), אבל אני בחופש, ואני רוצה להיות רגועה ולא להרגיש שהגעתי למסעדת פאסט פוד. האוכל היה טעים, למרות שאת מנת העגל היה צריך לשלוח לחימום חוזר, אבל בגלל החוויה כולה זאת הוכתרה כארוחה הכי פחות טובה שלה זכינו ברומא.

הדבר הכי טוב שקרה ב Felice הוא ערבוב הפסטה על ידי המלצר בשולחן

בצהרי היום השלישי, אחרי זריקת מטבעות ל Fontana di Trevi ולאחר שסחבתי את אימוש בכל אזור העיר העתיקה בחיפושים (שנראו כי לא יסתיימו לעולם) לעוד טריטוריה שרשמתי לי כמומלצת (המפות של האייפון הפסיקו בפתאומיות לעבוד) חווינו משברון. אימוש הודיעה לי כי " אי אפשר ללכת שעות בחיפוש אחרי מסעדה"... אני עדיין חושבת שזה כן אפשרי, אבל בצהרי יום חם שהבטן מקרקרת, נראה שהיא צדקה.

המשך דרכנו ברומא ... בשבוע הבא

לאן המשכנו מכאן (ומה עוד אכלנו)... בפוסט הבא כתובות וטלפונים: Antico Forno Roscioli – Via dei Chiavari 34, Rome. Ristorante Berzitello – Via delle Quattro Fontane, 32B, Rome. +390674824714 Sorpasso – Via Properzio 31, Rome. +390689024554 Felice A Testaccio – Via Mastro Giorgio 29, Rome. +39065746800 // כוכבית רוית // רוית שם טוב